4 vragen aan… floormanager banqueting Danielle
In dit interview praten we met floormanager Daniëlle van de banquetingafdeling. Zij vertelt hoe de banquetingafdeling bijdraagt aan het succes van de bijeenkomst, hoe belangrijk flexibiliteit is en wat zij het leukst vindt aan het werken bij het NBC.
Whitepaper: contentmarketing slim inzetten voor jouw evenement
Organiseer je een zakelijk evenement? Dan heb je natuurlijk heel veel te vertellen. Je wilt jouw (potentiële) gasten aan je binden met relevante informatie en hen warm maken voor je evenement. Zo kun je informatie delen over de sprekers, het programma, de locatie, de catering, de workshops en ga zo maar door. In deze wirwar van informatie kan contentmarketing een mooie rol spelen om structuur aan te brengen in de content die je deelt. Zo bereik je met de juiste informatie de gewenste doelgroep voor jouw volgende evenement.
Wat was er waar? Onze visie in 2015 op events organiseren anno 2020
Dat events organiseren een van de meest dynamische activiteiten is die er bestaat, is voor jou als evenementorganisator natuurlijk geen geheim. Het is verheven tot vakmanschap. Een ambacht. Een job waarin je continu bezig bent met voorbereiden en plannen. Onderwijl je constant nadenkt over hoe je jouw doelgroep kunt verrassen of aan het denken kunt zetten met vernieuwende concepten.
Trend van zomer 2020: organiseer een summer school
In onze trendblog kun je lezen dat één van de trends voor dit jaar, een bijeenkomst organiseren in de zomer is. Deze trend komt voort uit het feit dat we als mens leergierig zijn ingesteld, maar dat de werkdruk anno 2020 weinig tijd overlaat om nieuwe kennis op te doen. Daarom is een training in de zomerperiode de uitkomst. Van pingpongtafels tot een foodtruck tijdens de lunch. Wat de summer school verder inhoudt, lees je in de blog.
Hoe organiseer je een evenement? Download ons stappenplan
Bij het organiseren van een evenement komt veel kijken. Een budget bepalen, een passende locatie kiezen, een boeiend programma samenstellen, voldoende deelnemers werven… Er zijn talloze zaken waar je rekening mee dient te houden. Waar begin je? Om je op weg te helpen met de organisatie van je evenement, hebben we een uitgebreid stappenplan gemaakt. Hierin leggen we tot in de kleinste details uit hoe je een succesvol evenement organiseert. Download 'm hieronder.
Stappenplan: hoe organiseer je een evenement?
Bij het organiseren van een evenement komt veel kijken. Een budget bepalen, een passende locatie kiezen, een boeiend programma samenstellen, voldoende deelnemers werven… Er zijn talloze zaken waar je rekening mee dient te houden. Het kan daarom lastig zijn om te weten waar je moet beginnen en wat je vooral niet moet vergeten! Om jou als eventorganisator te helpen met de organisatie van je evenement, leggen we in dit 11-stappenplan tot in de kleinste details uit hoe je een succesvol evenement organiseert.
Download: template voor een perfect draaiboek van je evenement
Een goed draaiboek is de holy grail van de eventorganisator. Het is het belangrijkste communicatiestuk voor iedereen die betrokken is bij het evenement. Door een goed draaiboek samen te stellen, weten alle betrokkenen wat er komen gaat en wat ieders verantwoordelijkheden zijn.
De training- en vergadertrends 2020
2020 is begonnen en ook dit jaar wil jij natuurlijk weer het meeste uit jouw bijeenkomsten halen. Wat staat er in 2020 op ons te wachten op het gebied van vergaderingen en trainingen? Wij voorspellen je de volgende tien training- en vergadertrends van 2020.
Infographic: de NBC facts & figures van 2019
Bij het NBC Congrescentrum kijken we terug op een succesvol 2019. Zo hebben we meer bijeenkomsten dan ooit tevoren mogen faciliteren, zijn er flink wat innovaties in ons pand doorgevoerd en hebben we veel nieuwe collega's mogen verwelkomen. Ook hebben we serieuze stappen ondernomen op het gebied van duurzaamheid: we zijn sinds dit jaar volledig aardgasvrij en serveren onze gerechten voornamelijk uit duurzame disposables. Als kroon op het werk resulteerde dit in hele mooie beoordelingen van onze opdrachtgevers en gasten. We kunnen niet wachten om dit jaar jouw bijeenkomst weer tot een succes te maken.
De 30 beste tips voor jouw volgende evenement
Van voorbereiding tot evaluatie en van het programma tot de marketing: bij het organiseren van een event komt veel kijken. Om je een handje te helpen, vroegen we onze event- en projectmanagers naar hun gouden tips voor een goed evenement. Speciaal voor alle eventorganisatoren hebben wij aan de hand hiervan de 30 beste tips verzameld die je tijdens jouw volgende event kunt toepassen.
20 event trends voor 2020 (deel 3/3): dit staat ons komend jaar te wachten
Geheel in de stijl van het jaartal, hebben we de laatste weken verschillende trends op een rij gezet voor 2020. Eerder zetten we trends 1 t/m 7 en 8 t/m 14 al online. In dit derde en laatste deel van de blogreeks, lees je trends 15 t/m 20.
Interview met banqueting manager Melvin
Melvin van Riet begon achttien jaar geleden als parttimer bij het NBC Congrescentrum. Inmiddels ontfermt hij zich over alle 34 vergaderzalen die het NBC rijk is. Samen met zijn team voorziet hij de gasten dagelijks van de beste gastvrijheid. Wat Melvin al die jaren bij het NBC houdt? Dat lees je in het interview.
Download ons trendrapport: de event trends voor 2020
Het vakgebied van de eventorganisator verandert ra-zend-snel. Om vroegtijdig in te spelen op wat er komen gaat, is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwe ontwikkelingen. Om je daarmee te helpen, hebben we een uitgebreid trendrapport samengesteld met daarin 20 event trends voor 2020.
20 event trends voor 2020 (deel 2/3): dit staat ons komend jaar te wachten
Geheel in de stijl van het jaartal, zetten we de komende weken 20 event trends op een rij voor 2020. Vorige week kwam het eerste deel van deze blogreeks online, waarin we onder andere schreven over voedselverspilling, boekingsplatformen en all-in oplossingen. In deze tweede blog lees je trends 8 t/m 14.
20 event trends voor 2020 (deel 1/3): dit staat ons komend jaar te wachten
Als er één gemene deler is onder eventorganisatoren, is het dat we altijd op zoek zijn naar manieren en ideeën om ons event te vernieuwen. Ons vakgebied verandert immers ra-zend-snel. Daarom hebben we er bij het NBC een gewoonte van gemaakt om elk eindejaar onze visie op de trends voor het komende jaar te delen. Zo kun jij als organisator vroegtijdig inspelen op de nieuwe ontwikkelingen die komen gaan. Dit keer doen we dat nog bigger, better and bolder dan voorgaande jaren, omdat we jou willen voorzien van zoveel mogelijk inspiratie voor je volgende evenement. Geheel in de stijl van het jaartal, zetten we de komende weken 20 event trends op een rij voor 2020. In deze eerste blog lees je trends 1 t/m 7.
De ultieme handleiding voor social media op jouw evenement
Social media is hét ideale marketing kanaal om je doelgroep te bereiken, engagement te creëren en deelnemers te werven. Niet alleen in de aanloop naar het evenement is social media onmisbaar; tijdens en na je event zijn er ook vele mogelijkheden voor de inzet hiervan. Weet je niet helemaal hoe je de verschillende kanalen moet inzetten? Wij vertellen je alles over het gebruik van social media voor jouw event in deze blog!
5 foodtrends voor 2020
Waar het afgelopen jaar de focus voornamelijk lag op plantaardig eten en de beleving rondom food, zien we voor aankomend jaar een aantal nieuwe trends. Groenten staan in de hoofdrol en hoe erg we ook van snacken houden; we willen dit steeds meer op een gezonde manier. We zien ook dat sommige foodtrends van 2019 blijven doorzetten naar 2020. Zo worden we ons massaal nog meer bewust van voedselverspilling. Zowel bestaande als nieuwe food trends laten zich binnen de evenementenwereld zien.
Zo zorg je dat je deelnemers volgend jaar weer aanwezig zijn op je event
Je hebt een evenement georganiseerd en je bezoekers waren ontzettend enthousiast. Wanneer je een volgende editie gaat organiseren, wil je natuurlijk graag dat je gasten jouw evenement niet vergeten en er volgend jaar weer bij zijn. Je moet top of mind blijven. Een goede opvolging is daarom bijna net zo belangrijk voor hun terugkeer als het evenement zelf. In deze blog delen we een aantal tips die je kunnen helpen bij het laten terugkeren van de deelnemers bij je volgende event!
20 event trends voor 2020: dit staat ons komend jaar te wachten
Als er één gemene deler is onder eventorganisatoren, is het dat we altijd op zoek zijn naar manieren en ideeën om ons event te vernieuwen. Ons vakgebied verandert immers ra-zend-snel. Daarom hebben we er bij het NBC een gewoonte van gemaakt om elk eindejaar onze visie op de trends voor het komende jaar te delen. Zo kun jij als organisator vroegtijdig inspelen op de nieuwe ontwikkelingen die komen gaan. Dit keer doen we dat nog bigger, better and bolder dan voorgaande jaren, omdat we jou willen voorzien van zoveel mogelijk inspiratie voor je volgende evenement. Geheel in de stijl van het jaartal, hebben we 20 event trends op een rij gezet voor het komende jaar.
Nieuwe 4K LED schermen en bewegwijzering geïnstalleerd bij het NBC Congrescentrum
Waar de zomermaanden voor veel organisaties de uitgelezen periode is om even een stapje terug te doen, zijn we bij het NBC niet zo van het stilstaan. We zijn gek op innoveren en vragen ons continu af hoe we jouw bijeenkomst nóg beter kunnen maken. Zo ook deze zomer. We hebben de afgelopen periode namelijk aardig wat zaken op onze locatie onder handen genomen, waar jij als organisator weer van profiteert tijdens je volgende bijeenkomst. Eén van de grootste ontwikkelingen is de installatie van ruim 60 nieuwe LED schermen op onze locatie. Met als kers op de taart een XXL LED Wall op onze NBC toren.
Je publiek betrekken bij je presentatie? Zo zorg je ervoor (deel 2)
Als je een congres of evenement organiseert, wil je jouw gasten inspireren. Je stelt een boeiend programma samen, boekt een aantal populaire sprekers en vraagt na afloop wat de deelnemers ervan vonden. Zo gezegd, zo gedaan? Nee! Er komt flink wat meer kijken bij het overbrengen van je boodschap. Jouw gasten moeten van begin tot eind geboeid worden. Hoe je daarvoor zorgt? Door je publiek actief bij je presentaties te betrekken.
Herkenbaarheid en merkconsistentie: de kracht van branding
Live events zijn onlosmakelijk verbonden met branding. Niet alleen tijdens het evenement om mensen te boeien, maar ook voor en na het event is branding belangrijk voor het binden en behouden van mensen. Marketingmanager Marijke Knol van het NBC legt uit waar je bij het organiseren van een evenement minimaal aan moet denken op het gebied van branding in de breedste zin van het woord. “Het draait om de herkenbaarheid in alle marketing en communicatie uitingen rondom het evenement. Zowel online als offline.”
Vijf videotrends voor jouw event
Video’s op een event, inmiddels net zo onmisbaar als de catering. Van livestreams tot vloggende medewerkers en van korte video’s op de socials tot aan een complete aftermovie. In samenwerking met onze vaste videopartner KLCK. hebben we dé videotrends die je tijdens jouw volgende event kunt inzetten op een rijtje gezet.
Tips voor een duurzame vergadering
Vergaderen zonder het “milieu” te belasten. Het klinkt makkelijker gezegd dan gedaan. Om je een handje te helpen, hebben we een aantal tips verzameld waarmee je een vergadering een stukje groener kunt maken. Van papierloos vergaderen tot een locatie die makkelijk bereikbaar is met het OV.
Duurzaam evenementen faciliteren en relaties aangaan
Duurzaamheid: het is een hot topic op dit moment. Binnen het ondernemerschap van Justin van Hooijdonk, directeur van het NBC Congrescentrum, speelt duurzaamheid al geruim tien jaar een belangrijke rol. “Het gaat mij om het duurzaam ondernemen in de breedste zin van het woord: het algehele duurzaam evenementen faciliteren en relaties aangaan. We ondernemen veel stappen op het gebied van duurzaamheid. Echter lopen we helaas nog steeds tegen een aantal uitdagingen aan. De wil is er. De weg ernaartoe alleen nog niet altijd helemaal.”
De maatschappelijke betrokkenheid van het NBC Congrescentrum
Bij het NBC hechten we veel waarde aan een duurzame, leefbare samenleving en het stimuleren van een gezonde leefomgeving. Daarom zetten wij ons graag in om zowel lokale als landelijke initiatieven te steunen. In onderstaande factsheet lees je bij welke initiatieven wij allemaal betrokken zijn.
Hoe onze afdeling meeting management inspeelt op de behoefte van de opdrachtgever
Bij het NBC hechten we veel waarde aan een goede relatie met onze opdrachtgevers en het overtreffen van hun verwachtingen. Dat waarborgen we onder andere met goede service gedurende de bijeenkomst en een flinke dosis gastvrijheid. Ook in het voortraject halen wij altijd het onderste uit de kan om onze opdrachtgevers te voorzien van de beste informatie en tools voor hun bijeenkomst. Dit is één van de redenen dat de afdeling meeting management in 2017 in het leven is geroepen.
Download: meer deelnemers op je evenement via Facebook ads
De zaal vol krijgen met geïnteresseerde deelnemers is één van je belangrijkste prioriteiten als eventorganisator. Om voor jouw evenement het maximale gastenaantal te bereiken, is het zaak dat je de juiste doelgroep bereikt met de juiste boodschap en oprechte interesse weet op te wekken. Om je daarmee te helpen, hebben we een handleiding samengesteld met tips om meer deelnemers te werven met behulp van Facebook ads.
Het NBC Congrescentrum gaat voedselverspilling tegen met Too Good To Go
Het is één van de grootste problemen in de evenementenbranche én in onze maatschappij: eten dat in de prullenbak belandt. Daarom zijn wij een samenwerking aangegaan met het platform Too Good To Go.
Je publiek betrekken bij je presentatie? Zo zorg je ervoor (deel 1)
Als je een congres of evenement organiseert, wil je jouw gasten inspireren. Je stelt een boeiend programma samen, boekt een aantal populaire sprekers en vraagt na afloop wat de deelnemers ervan vonden. Zo gezegd, zo gedaan? Nee! Er komt flink wat meer kijken bij het overbrengen van je boodschap. Jouw gasten moeten van begin tot eind geboeid worden. Hoe je daarvoor zorgt? Door je publiek actief bij je presentaties te betrekken. In het eerste deel van deze blog vertellen we je hoe je jouw gasten tijdens de presentatie volledig meeneemt in het verhaal.
Whitepaper: het perfecte eventprogramma samenstellen
Je kunt verschillende redenen hebben om een evenement te organiseren. Misschien wil je graag in contact komen met je doelgroep, wil je jouw doelgroep informatie overdragen of wil je ervoor zorgen dat jouw doelgroep in contact komt met elkaar. Wellicht wil je dit alles zelfs tegelijkertijd. Wat jouw reden ook is: om ervoor te zorgen dat jouw evenement een succes wordt, is het van belang dat je een goed en boeiend programma samenstelt.
De AV en tech trends op evenementen en hoe je deze toepast
Er is geen evenement zonder audiovisuele middelen. De rol van AV op evenementen wordt alsmaar belangrijker: steeds meer organisatoren zetten in op innovatieve techniek om de gasten te verrassen en hun boodschap over te brengen. De ontwikkelingen rondom technologie gaan razendsnel. De hype van vandaag kan morgen zomaar over zijn. Reden genoeg om de staat van AV en techniek op evenementen onder de loep te nemen, zodat jij hier met je volgende evenement op kunt inspelen. En met wie kunnen we dat beter dan met onze AV-partner AVEX?
Een ontvangst dat nét even anders is
Een goede eerste indruk is belangrijk. De beleving van jouw bijeenkomst begint immers al bij de ontvangst. De gast moet zo ontvangen worden dat hij of zij onder de indruk is, dit doorvertelt en zeker nog eens terugkomt. Dit gevoel kun je bij de gasten creëren met een ontvangst dat nét even anders is. We geven je vier voorbeelden voor een ontvangst dat de gasten gegarandeerd bijblijft.
Duurzaamheid bij het NBC Congrescentrum
Bij het NBC Congrescentrum doen we er alles aan om jouw evenement zo duurzaam mogelijk te maken. Van zonnepanelen tot een no waste policy en van pro-actieve afvalscheiding tot koffiebekers van gerecycled karton. Wij streven continu naar maatschappelijk verantwoord ondernemen en zijn dan ook al sinds mei 2016 officieel partner van MVO Nederland.
Zo zorgt ons team voor een hartelijke ontvangst
Als je een zakelijke bijeenkomst organiseert, zoals een congres of evenement, dan wil je natuurlijk dat jouw gasten hartelijk ontvangen worden. Een persoonlijk welkom, optimale assistentie, gratis voor de deur parkeren en goede koffie. Het zijn allemaal factoren die bepalend zijn voor de eerste indruk van jouw gasten. In dit interview vragen we front-office manager Pascal hoe hij er samen met zijn team voor zorgt dat onze gasten zich thuis voelen bij het NBC Congrescentrum.
8 inspirerende sprekers voor jouw event
Je gaat een evenement organiseren en bent opzoek naar een passende spreker. De juiste spreker weet jouw gasten te inspireren en motiveren en zorgt ervoor dat zij nog lang terugdenken aan jouw evenement. De spreker die je kiest moet niet alleen aansluiten bij jouw publiek, maar moet ook passen bij het overkoepelende thema en doel van het event. Speciaal voor jou hebben acht leuke en inspirerende sprekers en hun expertise op een rijtje gezet.
Een succesvol registratieproces op locatie
Je wilt natuurlijk graag dat jouw gasten hun dag op jouw evenement goed beginnen. Daarom is het ontzettend belangrijk dat het registratieproces zonder problemen verloopt. Wij helpen je daar natuurlijk graag mee! Lees snel verder voor een beschrijving van het registratieproces en wat je hiervoor nodig hebt.
Verschillende soorten registratie
Bij het kiezen van het type registratieproces dat de gasten gaan doorlopen op jouw evenement, is de eerste keuze of je dit digitaal of niet digitaal gaat doen. Je kunt kiezen voor de ouderwetse manier van registratie en werken met lijsten en badges op alfabetische volgorde. Bij de digitale manier zijn er verschillende softwareservices die je kunt inzetten om het proces te versnellen en verbeteren. Bij het NBC raden wij het aan om voor een digitaal registratieproces te kiezen. Op dit gebied werken wij onder andere samen met Momice en Summit, hierover lees je later meer.
Registratiebalies en badges
Registratiebalies en badges: vrijwel onmisbaar bij een evenement. Maar hoe zet je die balies nou het beste neer zodat er een goede verdeling is en het proces goed verloopt? En wat is eigenlijk de meerwaarde van badges voor je deelnemers? Je leest alle in’s en out’s over de inzet van registratiebalies en badges in deze blog.
De routing en tijdsduur van het registratieproces
Het registratieproces is het eerste onderdeel van een evenement en hier wordt dan ook meteen de eerste indruk gevormd. Je wilt natuurlijk een goede indruk maken en dus dat dit proces soepel verloopt. Geen tijdsnood of onduidelijkheid over wie zich waar moet melden. Maar hoe lang moet zo’n registratieproces eigenlijk duren? En hoe zorg je er nou voor dat je deelnemers weten waar ze heen moeten? Je leest het in deze blog!
Hostessen op jouw event
Wanneer je een evenement organiseert, kan de inzet van hostessen jou als organisatie vele zorgen besparen. De hostessen ontvangen jouw gasten en nemen het registratieproces over. Zo kan de organisatie zich bezig houden met alle inhoudelijke dingen van het event. Daarnaast bieden hostessen ook gedurende de rest van de dag snelle hulp aan jouw gasten. Lees snel verder voor alles over de inzet van hostessen!
“Gastvrijheid volgens het DNA van een familiebedrijf”
Het organiseren en faciliteren van evenementen is een people-business. Onze collega’s zetten zich daarom allemaal met dezelfde passie en vol enthousiasme in om onze gasten een topdag te bezorgen. Zo’n bedrijfscultuur en gelijke mindset onder het volledige personeel is best bijzonder. Dat creëer je niet zomaar. In dit interview vragen we directeur Justin van Hooijdonk het hemd van het lijf over zijn familiewaarden en hoe deze onlosmakelijk verbonden zijn met het hospitalityniveau van het NBC.
De NBC facts & figures van 2018: dit was ons jaar
Bij het NBC kijken we terug op een succesvol 2018. Zo hebben we veel mooie bijeenkomsten gefaciliteerd, is Green Village verdubbeld in capaciteit, hebben we een hoop nieuwe enthousiaste collega’s mogen verwelkomen en hebben we hele mooie beoordelingen ontvangen van onze gasten. Om nog even terug te blikken op het jaar 2018, hebben we onze NBC facts & figures van 2018 verzameld. Je leest al onze highlights in onderstaande infographic. Mede dankzij jou hebben we deze mooie resultaten mogen behalen, bedankt!
De event trends van 2019: dit mogen we komend jaar verwachten
Het einde van het jaar is in zicht! Zoals ieder eindejaar zul je nu waarschijnlijk wel denken: wat is dit jaar voorbij gevlógen. Fear not, dat gevoel hebben wij ook. Ondanks dat kijken we altijd graag uit naar het nieuwe jaar om te zien wat ons in het komende jaar te wachten staat. In deze blog daarom zes event trends zodat jij hier al vroegtijdig op kunt inspelen. Van festivaliseren tot aan de terugkeer van LinkedIn Events.
5 vragen aan… op- en afbouw voorman Simon
In dit interview vertelt op- en afbouw voorman Simon hoe zijn team bijdraagt aan een succesvol evenement en wat er allemaal bij het opbouwen van een evenement komt kijken.
5 ideeën voor een effectieve vergadering
De gemiddelde Nederlander is zo’n 6,5 uur per week kwijt aan vergaderen. Op basis van een fulltime werkweek is dat bijna een hele dag aan vergaderingen. Enorm veel tijd als je het zo bekijkt. Als je het ons vraagt, kan deze tijd zeker verminderd worden. Hoe je vergaderen weer effectief maakt? We hebben vijf ideeën waardoor je op een effectieve manier vergadert!
Whitepaper: de ultieme event checklist
Een evenement organiseren is dé manier om in verbinding te komen met jouw doelgroep. Wie een goed evenement wil neerzetten, moet echter wel genoeg voorbereidingstijd in acht nemen. Alleen dan heb je genoeg tijd om alles tot in de puntjes voor te bereiden.
Waarom wij iedere dag met een glimlach naar ons werk gaan
Afgelopen zomer vond bij ons de NBC Experience plaats. Een dag waarop wij mensen kennis hebben laten maken met de mogelijkheden van het NBC Congrescentrum. Men kon het NBC proeven, de nieuwste mogelijkheden qua projectie ontdekken en zien wat er allemaal mogelijk is in onze zalen en hallen. Ook was een rondleiding van onze backoffice onderdeel van de NBC Experience. We wilden onze gasten hiermee een kijkje in onze ‘saleskeuken’ geven en meer vertellen over waarom wij doen wat wij doen. Hier wil ik in deze blog graag op voortborduren en toelichten waarom wij ons werk zo leuk vinden.
10 creatieve manieren om je merk terug te laten komen op je event
Een live event is één van de beste manieren om je doelgroep de mogelijkheid tot interactie met jouw merk, product of organisatie te bieden. Of je nu een nieuw product lanceert of een informatief seminar of netwerkevenement organiseert, een event is dé uitgelezen kans om jouw aanwezige doelgroep te verbinden met jouw merk. Innovatieve manieren om je event te branden zijn daarom erg belangrijk. Goede event branding vergroot de naamsbekendheid, verbetert je merkperceptie en draagt bij aan de beleving van de gasten. Hoe je dat op een creatieve manier toe kunt passen? We geven je tien voorbeelden om jouw merk terug te laten komen op je event.
4 training- en vergadertrends voor 2019
De training- en vergaderbranche is continu in beweging en we blijven steeds op zoek naar manieren om de deelnemers gefocust te houden. Wat ons volgend jaar te wachten staat op het gebied van vergaderingen en trainingen? Wij voorspellen je de volgende vier trends.
Whitepaper: de beste culinaire invulling voor jouw bijeenkomst
Het samenstellen van de culinaire invulling voor jouw zakelijke bijeenkomst kan een behoorlijke uitdaging zijn. Op welk tijdstip is het bijvoorbeeld verstandig om te lunchen? Wat schotel je de gasten voor? Kies je voor gezonde gerechten of ook ongezondere gerechten? Hoe houd je de concentratie bij de gasten hoog?
4 foodtrends voor 2019
De culinaire wereld is altijd in beweging. De ene trend volgt de andere trend in hoog tempo op. Waar een aantal jaar geleden havermout en superfoods de dienst uitmaakten, merkten we afgelopen jaar dat de foodtrucks en poké bowls helemaal hot waren. Wat ons het komende jaar te wachten staat? Onze chef-kok Djuri van Raalte licht in deze blog vier foodtrends uit.
Standhouder? Zo zorg je voor betere interactie met beursbezoekers
Deelnemen aan een vakbeurs kan een flinke boost geven aan jouw organisatie. Zowel op het gebied van naamsbekendheid als op het gebied van directe omzet en sales. Het is de ideale gelegenheid om de dialoog aan te gaan met je doelgroep over jouw (nieuwe) bedrijf of product, waardevolle relaties op te bouwen en natuurlijk nieuwe orders te scoren. Een succesvolle beursdeelname is echter wel afhankelijk van hoe goed jij jouw bedrijf of product weet te verkopen aan de beursbezoekers. We geven je daarom 7 tips om meer uit je beursdeelname te halen en de interactie aan te gaan met bezoekers.
Een goede bijeenkomst door de ogen van: de banquetingafdeling
In onze blogserie ‘Een goede bijeenkomst door de ogen van…’ stellen we ons team centraal. In de blogs vertellen verschillende medewerkers vanuit hun eigen expertise over wat er volgens hen nodig is voor een goede bijeenkomst. In deze tweede blog uit de serie praten we met Daniëlle van de banquetingafdeling. Zij vertelt hoe de banquetingafdeling bijdraagt aan het succes van de bijeenkomst, hoe belangrijk flexibiliteit is en wat zij het leukst vindt aan het werken bij het NBC.
4 creatieve openingen op je congres
Wanneer je een congres of evenement organiseert, wil je jouw gasten vanaf het begin van de dag boeien. Eén van de manieren waarop je dit kunt doen, is met een originele opening. Een pakkende opening zet namelijk meteen de juiste toon, trekt de aandacht van de gasten en geeft energie. Kies daarom voor een (creatieve) opening die past bij het doel van je congres en het concept ervan. Door het verhaal van je congres te vergroten tijdens de opening, weten je gasten direct wat ze kunnen verwachten. In deze blog geven we je vier voorbeelden om jouw congres op een creatieve manier af te trappen.
8 tips om de deelnemers te betrekken tijdens je training
Cursisten die verveeld uit het raam staren? De nachtmerrie van elke trainer. Een goed begin is het halve werk. Zorg dat jouw training als beter wordt ervaren én de deelnemers er meer van opsteken. Hoe je dat doet? Met deze acht tips maak je van luie toeschouwers, enthousiaste deelnemers.
5 innovatieve opstellingen tijdens je congres
Wist je dat het type opstelling een bijdrage levert aan het overbrengen van je boodschap? De juiste opstelling en het juiste concept kunnen er namelijk voor zorgen dat jouw bezoekers meer focus hebben voor jouw verhaal. Een veel gekozen opstelling voor congressen is de theateropstelling. Waarom zou je het echter niet eens totaal anders aanpakken zodat je jouw bezoekers kunt verrassen en boeien?
Aftermovie NBC Experience 2018
Op 5 juni 2018 organiseerde het NBC Congrescentrum de NBC Experience voor nieuwe opdrachtgevers en relaties. Middels vijf verschillende tours maakten de gasten kennis met al onze afdelingen en ins en outs van het NBC. Uiteraard met veel eten en drinken. Bekijk hieronder de aftermovie.
4 tijdbesparende tools voor de moderne eventorganisator
Als je één ding moest opnoemen waar eventorganisatoren vaak nooit genoeg van bezitten, wat zou dat dan zijn? Tijd, zouden wij overduidelijk zeggen. Als eventorganisator ben je namelijk continu druk bezig met lange to-do lists, uitdagingen oplossen en gesprekken voeren met leveranciers. Dat betekent dat jij je goed moet kunnen focussen en je agenda effectief moet kunnen indelen. Om daarvoor te zorgen hebben we vier van onze favoriete tools verzameld die jou helpen om productiever om te gaan met je tijd.
Het NBC organiseert NBC Experience Dinner in Green Village
Op 4 juni hebben wij ruim 70 opdrachtgevers en relaties mogen ontvangen voor een heerlijk viergangendiner in het vernieuwde Green Village. Live muziek, heerlijke gerechten en bovenal een hele gezellige sfeer. Als je er bij was: bedankt voor je komst. Benieuwd hoe het eruit zag? Bekijk hieronder de aftermovie.
Audiovisuele middelen succesvol inzetten op je event doe je zo
Bij het organiseren van een evenement, zoals een congres of corporate event, draait het allemaal om de beleving. Je wilt je gasten verrassen en een onuitwisbare indruk achterlaten. De inzet van audiovisuele middelen en techniek kan hier een belangrijke rol in spelen. Mits je het goed geregeld hebt natuurlijk.
3 apps die je vergadering van begin tot eind makkelijker maken
Wanneer je een vergadering plant, wil je natuurlijk dat deze succesvol verloopt en resultaat oplevert. Je wil een productieve meeting, duidelijke notulen en actiepunten waar men direct mee aan de slag kan. Omdat niet iedere vergadering echter even gestructureerd verloopt, hebben wij een drietal apps voor je op een rij gezet waarmee jij nog beter en sneller kunt vergaderen. Deze apps helpen je zowel voor, tijdens als na het vergaderen.
Data en ROI: van zwart gat in je eventbudget naar meetbaar resultaat
Events zijn vandaag de dag een belangrijk marketinginstrument. We durven er bijna om te wedden dat evenementen zoals beurzen, congressen en klantendagen ook bij jou onderdeel uitmaken van de marketingmix. Ze staan niet meer langs de zijlijn, maar zijn een essentieel element. Uit onderzoek blijkt ook dat meer dan 80% van de marketeers evenementen een cruciaal onderdeel vindt in het marketingplan. Kom maar door met dat budget!
Keep it personal: boost je ticketverkoop met persoonlijke marketing
Een uitverkocht zakelijk event organiseren. Het is natuurlijk een ideale situatie, maar toch hoeft deze ambitie niet ver weg te zijn voor jou als eventmanager. Juist in het huidige, digitale tijdperk zijn er talloze (online) mogelijkheden om je doelgroep te bereiken en vast te houden. In deze blog gaan we dieper in op het werven van meer deelnemers voor jouw event, met de juiste mix van commercie en persoonlijke aandacht.
7 lessen van eventmanagers, voor eventmanagers
Het organiseren van evenementen is één van de meest dynamische en diverse jobs die je maar kunt bedenken. Als ‘busy bee’ in een razendsnel veranderende branche, ben je veel in contact met opdrachtgevers en leveranciers en ben je continu in de weer met het verzinnen van creatieve concepten. Juist omdat het werk van de evenementenorganisator zo divers is, hebben wij zeven tips verzameld hoe je als eventmanager succesvol bent én blijft.
5 tips om netwerken op events te stimuleren
Bezoekers wonen een evenement of congres natuurlijk bij om kennis te halen. Netwerken en andere mensen ontmoeten, wordt echter ook vaak genoemd als één van de absolute toegevoegde waardes van events. Netwerken is een vorm van publiciteit. Mensen laten door middel van netwerken anderen weten wie ze zijn en wat ze doen. Organiseer jij een congres of evenement? Dan is het belangrijk om voldoende netwerkmomenten in te lassen. Netwerken gaat immers niet altijd vanzelf dus als eventprof dien jij alles uit je event te halen en bezoekers te stimuleren om te netwerken. Hoe dan precies? Dat lees je in deze blog. We geven je een aantal tips om netwerken op je congres te stimuleren.
Jouw eventdoelstellingen behalen doe je zo | Tips van Richard
Wanneer je een congres of evenement organiseert, is het belangrijk dat je inzichtelijk voor ogen hebt wat je wilt bereiken met het event en wat het doel van het event is. Hier stem je onder andere de inhoud van het event op af en kan je het succes van je event mee meten. Maar hoe kun je in het operationele gedeelte van je event nu zorgen dat jij jouw doelstellingen behaalt?
Video: Chef’s nieuws – Nieuwe foodcorners bij het NBC
Technologieën, zoals VR, AR, 3D en 4K zijn interessante toevoegingen op je event om je gasten mee te verrassen, maar waar draait het nou echt om op je event? Onze chef-kok Vincent vertelt je graag in de nieuwe foodvideo wat volgens hem echt belangrijk is bij een succesvol evenement. Tipje van de sluier: het gaat over eten en onze nieuwe foodcorners. ;-)
Zo maak jij jouw evenement écht persoonlijk | Tips van Karen
Personalisatie op events is al een aantal jaren een hot topic in de evenementenbranche. Veel evenementenorganisatoren zijn continu op zoek naar nieuwe, verrassende concepten waarmee zij kunnen voldoen aan de alsmaar groter wordende verwachtingen van hun gasten. Het inspelen op de persoonlijke voorkeuren en interesses van de gasten staat hierbij centraal. Onze projectmanager Karen geeft je een aantal tips uit de praktijk om jouw evenement persoonlijk te maken.
NBC Congrescentrum nieuwe sponsor van Alpe d’HuZes
Het NBC Congrescentrum heeft zich verbonden met Alpe d’HuZes, het evenement waarbij deelnemers fietsend, hardlopend of wandelend de Franse berg Alpe d’Huez beklimmen om geld in te zamelen voor de strijd tegen kanker.
Eten verbindt: waarom eten een belangrijke rol speelt op evenementen
Bij het organiseren van een zakelijke bijeenkomst zoals een congres of evenement gaat het om de totale beleving. De zintuigen moeten worden geprikkeld. Iets zien, horen, ruiken, proeven en voelen kan voor een intense beleving zorgen waardoor je een blijvende indruk achterlaat. En dat is natuurlijk het uiteindelijke doel van je event: het bezorgen van een onvergetelijke ervaring. Food speelt hierbij een belangrijke rol. In deze blog lees je waarom eten daadwerkelijk zo’n belangrijke factor is op evenementen.
Whitepaper: de juiste opstelling voor jouw bijeenkomst
Het kiezen van de juiste opstelling is best moeilijk, want hoe weet je nu welke opstelling het beste past bij jouw bijeenkomst? Daar helpen we je graag mee. In deze whitepaper lees je alle ins en outs over de verschillende soorten opstellingen. Zo weet je straks precies welke opstelling bijdraagt aan het doel van jouw bijeenkomst.
Meer bezoekers op je event door slim gebruik van LinkedIn
1,4 miljard euro. Dat is het bedrag dat wij met z’n allen in Nederland in heel 2017 hebben uitgegeven aan adverteren op radio, tv en in de krant. En eigenlijk weten we niet goed wat we ervoor terugkrijgen. Beetje vreemd, niet waar? Online, dat is waar onze doelgroep zich bevindt. In de jaarlijkse Online Ad Spend Study van Deloitte en IAB Nederland over 2017 blijkt zelfs dat de online mediabudgetten veel groter zijn dan alle andere traditionele media samen. Je doelgroep interesseren en naar je events trekken doe je niet meer door te zenden, maar door hen online te voeden met waardevolle informatie. Dat is anno nu de manier om klanten aan je te binden en je gastenlijst te vullen.
8 aandachtspunten bij het organiseren van een beurs
Een beurs is één van de meest uitdagende soorten bijeenkomsten om te organiseren. Het vergt een flinke voorbereiding, veel contactmomenten en acquisitie én je hebt veel stakeholders waar je rekening mee moet houden. Zo dien je de exposanten tevreden te houden en ben je ook verantwoordelijk voor een verrassende inhoud voor je bezoekers. Je kunt je als organisator echter niet alleen storten op een goede inhoud. De bezoekers hebben ook een bepaalde standaard als het gaat om de randzaken. We zetten acht punten op een rijtje waar jouw beurs aan moet voldoen om je bezoekers blij te maken.
Een goede bijeenkomst door de ogen van: de front-office
Als opdrachtgever of bezoeker van het NBC Congrescentrum ben je vast ons team al vaak tegengekomen. Een team van gepassioneerde mensen die dag in, dag uit een succes willen maken van de bijeenkomsten die bij ons georganiseerd worden. In onze blogserie ‘Een goede bijeenkomst door de ogen van ons team’ stellen we ons team centraal. In de blogs vertellen verschillende medewerkers vanuit hun eigen expertise over wat volgens hen nodig is voor een goede bijeenkomst en wat zij het leukst vinden aan het werken bij het NBC.
Zo draagt een congres organiseren bij aan jouw bedrijfsdoelstellingen
Wat hebben we het afgelopen jaar gepresteerd en waar willen we het komende jaar naartoe? En nog belangrijker: hoe gaan we dat doen? Deze vragen klinken richting het einde van het jaar in vrijwel iedere boardmeeting, directieoverleg of afdelingsvergadering. Nu we ons alweer een maand met beide benen in 2018 bevinden, ben je vast al druk bezig met het uitvoeren van je strategie voor dit jaar. Of je nu meer verbinding zoekt met je klanten, een hogere omzet wilt realiseren of meer naamsbekendheid wilt creëren: in deze blog vertellen we je hoe het organiseren van een congres kan bijdragen aan deze bedrijfsdoelstellingen.
Doelstellingen behaald? Organiseer een personeelsfeest!
Hoe heb jij het afgelopen jaar beleefd? Was het een mooi jaar of hoop je dat 2018 een veel beter zakelijk jaar zal worden? Het nieuwe jaar is in ieder geval van start gegaan en dat is een perfect moment om even stil te staan bij de behaalde doelstellingen van het afgelopen jaar. Je hebt er ongetwijfeld hard voor gewerkt, veel voor gedaan (en waarschijnlijk ook gelaten) en nu ben je er. Dat mag gevierd worden! Hoe? Met een knallend personeelsfeest. We geven je drie redenen waarom het organiseren van een personeelsfeest een goede aftrap is van het nieuwe jaar.
Infographic | De NBC successen van 2017
Nu we ons met beide benen in het nieuwe jaar bevinden, delen we graag onze successen en resultaten van 2017 met je. Bij het NBC Congrescentrum hebben we een topjaar achter de rug. Zo hebben we een recordaantal prachtige evenementen mogen verzorgen, hebben we veel nieuwe collega's mogen verwelkomen en zijn we begonnen met de uitbreiding van Green Village. Je leest al onze hoogtepunten in onderstaande infographic.
Inspireren met de juiste spreker doe je zo
Hoe zorg je ervoor dat je bijeenkomst op een prikkelende manier wordt ingevuld? Jij wil toch ook dat de informatie die wordt overgedragen tijdens jouw bijeenkomst, blijft hangen bij je bezoekers? Dat kan met een inspirerende spreker. Een evenement is immers pas geslaagd als de verbinding tussen de boodschap, organisator, spreker en publiek ontstaat. Hoe je zorgt voor deze verbinding en de reason-why van sprekers, lees je in deze blog.
De ultieme checklist voor het organiseren van een congres
Een congres organiseren is een goede manier om de verbinding tussen jou en de doelgroep te maken. Echter is het organiseren van een congres niet binnen handomdraai geregeld en komt er nogal wat bij kijken. Waar je allemaal aan moet denken? Het staat in onze checklist. Deze checklist is de basis voor een goedgeorganiseerd congres. Een goed begin is namelijk het halve werk.