4 tijdbesparende tools voor de moderne eventorganisator
Als je één ding moest opnoemen waar eventorganisatoren vaak nooit genoeg van bezitten, wat zou dat dan zijn? Tijd, zouden wij overduidelijk zeggen. Als eventorganisator ben je namelijk continu druk bezig met lange to-do lists, uitdagingen oplossen en gesprekken voeren met leveranciers. Dat betekent dat jij je goed moet kunnen focussen en je agenda effectief moet kunnen indelen. Om daarvoor te zorgen hebben we vier van onze favoriete tools verzameld die jou helpen om productiever om te gaan met je tijd.
1. Automatiseer meerdere programma’s met Zapier
Tijdens het organiseren van je evenement werk je met veel verschillende programma’s. Je stuurt uitnodigingen en reminders met e-mailmarketingsoftware, zoals Mailchimp, houdt de aanmeldingen bij in Google Sheets of Excel en slaat bestanden op in Dropbox. Dit zorgt er vaak voor dat je veel aan het schakelen bent tussen deze tools, wat simpelweg veel tijd kost.
Met Zapier is dat niet nodig. Zapier koppelt meerdere tools aan elkaar door middel van een trigger en een actie. Bijvoorbeeld: als iemand zich via het online aanmeldformulier aanmeldt (trigger) worden de ingevulde gegevens direct in een Google Sheet geplaatst (actie). Of wanneer er een nieuwe Google Sheet-rij wordt geconstateerd, voegt Zapier deze gegevens toe aan je e-mailmarketingsoftware, waardoor deze persoon binnen enkele ogenblikken een bedankmail ontvangt. Er zijn talloze koppelingen mogelijk en er is een ruim aanbod aan applicaties. En misschien nog wel het meest interessant: Zapier is gratis te gebruiken tot 5 Zaps (koppelingen tussen apps).
2. Leer je social doelgroep kennen met Socialbakers
Grote kans dat social media een belangrijk onderdeel is van jouw eventmarketingstrategie. Om je evenement onder de aandacht te brengen bij de juiste mensen, deel je interessante content zoals blogs, interviews en video’s. Maar hoe weet je waar jouw doelgroep op zit te wachten? Welke interesses hebben zij en met welk type content zijn zij geholpen? Kom erachter met Socialbakers. Dit uitgebreide platform brengt jouw sociale doelgroep in kaart in de vorm van persona’s, waardoor jij precies weet op welke interessegebieden je kunt inspelen met jouw content. Door dit te automatiseren, bespaar je flink wat uren die je anders aan onderzoek zou besteden. Daarnaast kun je met Socialbakers ook al je social media kanalen beheren, monitoren en je community managen. Goed om te weten: Socialbakers heeft naast het betaalde platform ook een hoop gratis tools, waarmee je eenvoudig dashboards en rapportages van je social media kanalen maakt.
3. Asana: teamwork makes the dream work
Effectief samenwerken met je projectteam kan soms best een uitdaging zijn. Gelukkig is er Asana, een projectmanagementtool waar je met je hele team gebruik van maakt. In Asana kunnen jij en je collega’s alle informatie, taken, checklists en voortgang rondom je event bijhouden. Zo kun je een hele tijdlijn aanmaken en de uit te voeren werkzaamheden aan de verantwoordelijke collega toewijzen. Je kunt zelfs de deelnemerslijsten bijhouden in de tool. Ieder teamlid krijgt een eigen dashboard met daarop zijn of haar eigen taken en prioriteiten. Zo voorkom je dat men door de bomen het bos niet meer ziet en weet iedereen waar ze aan toe zijn.
4. Hotjar: ontdek hoe jouw eventwebsite gebruikt wordt
Zodra je jouw potentiële bezoekers hebt weten te prikkelen om jouw eventwebsite te bezoeken, is het natuurlijk nog zaak dat je hen weet te overtuigen om een ticket te kopen. Hiervoor is het belangrijk om in kaart te brengen hoe jouw websitebezoekers je website gebruiken. Dit kun je natuurlijk meetbaar maken met analytische tools als Google Analytics, maar met Hotjar maak je dit écht visueel. Hotjar maakt namelijk automatische heatmaps van het websitegebruik en zo zie je in één oogopslag waar jouw bezoekers wel of niet op klikken. Daarnaast kun je met Hotjar geanonimiseerde opnames maken van websitebezoekers. Hierdoor kun je precies zien hoe de websitebezoeker jouw website gebruikt. En misschien nog wel het beste aan de tool: Hotjar is gratis te gebruiken tot 2.000 paginaweergaven per dag.
Meer over het nieuw NBC
Lees meer nieuws
Duurzame giveaways voor jouw event
Duurzaamheid is steeds vaker een doorslaggevende factor bij de keuze voor een locatie, producten of diensten. En dit geldt natuurlijk ook voor de giveaway die aan gasten wordt meegegeven tijdens een event.
Ontdek de schirm-bar en Kris Kross Amsterdam
Wist je dat onze collega’s afgelopen week samen bijna 15.000 uren hebben gewerkt om de evenementen tot een succes te maken? Dit en nog veel meer feitjes zullen we volgende week met je delen. We gaan namelijk de laatste week van juni in en mogen nog even samen knallen om de drukste maand van het jaar af te ronden.
Zakelijke festivals en feestavonden in de Nederlandse zomer
Het is halverwege juni en we hebben de tweede week erop zitten! Van festival tot feestavond, onze opdrachtgevers hebben weer prachtige evenementen neergezet. Ondanks het Nederlandse weer was het een succesvolle week en we kijken hier graag nog even op terug.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze locatie of over onze dienstverlening? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld in onze FAQ.
Contact
Wil je meer informatie ontvangen over het vernieuwde NBC? Neem dan contact op met en het komt jouw kant op!
Neem contact op