Volg jij je bezoekers goed op na jouw event?
Je hebt een knallend evenement georganiseerd en alle bezoekers waren laaiend enthousiast. Je imponeerde met het programma, de audiovisuele hoogstandjes, de originele giveaways… Maar hoe blijf je top-of-mind bij jouw bezoekers? Met onze tips draai jij daar jouw hand niet voor om.
Stuur een persoonlijk kaartje
Er gaat niets boven een kaartje. Stuur een persoonlijke of handgeschreven kaart aan de bezoeker zelf. Dat is een leuke manier om jouw bezoekers te bedanken voor hun deelname. En zo laat je zien dat je écht waardeert dat de bezoeker het evenement heeft bezocht. Een te groot publiek? Je kunt ook een kaartje printen met daarop jouw handtekening voor een persoonlijke touch.
Pak de telefoon
Een beller is sneller. Door de telefoon te pakken creëer je een contactmoment waarop je de bezoeker kunt bedanken en kunt vragen naar zijn of haar ervaringen. Dit levert waardevolle feedback op voor een volgend evenement. Door de persoonlijke benadering schep je een band en vergroot je de kans dat deze bezoekers de volgende keer weer komen. Daarnaast is een telefoongesprek direct een moment waarop je verkoopkansen creëert: ideaal als je een verkoopgericht evenement hebt georganiseerd.
Go social
Jouw bezoekers snel in één keer bereiken? Gebruik Facebook. Maak ruim van tevoren een Facebook-groep aan voor jouw bezoekers. Zo heb je een centrale plek waar je hen kunt bereiken voor toekomstige events. Huur een professionele eventfotograaf in of laat een aftermovie maken en plaats het beeldmateriaal in de Facebook-groep. Doe dat direct de volgende dag. Dat stimuleert bezoekers om de foto’s de delen, liken en zichzelf te taggen. Zo verspreidt jouw evenement zich als een olievlek door het netwerk van je bezoekers.
Benut e-mail
Volgens het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 van Blinker gebruikt 90% van de Nederlanders dagelijks e-mail. Daarnaast is e-mail het eerste digitale communicatiekanaal waar we elke dag naar kijken. Wil jij jouw bezoekers opvolgen via e-mail? Vraag hen om een online evaluatie in te vullen of verras hen met een passende (kortings)actie. Bevatte jouw evenement interessante sprekers en mooie presentaties? Stuur de keynotes rond naar jouw bezoekers. Een nieuwsbrief kan ook. Maar dan alleen met écht interessante tips en nieuwsberichten.
Meer over het nieuw NBC
Lees meer nieuws
Duurzame giveaways voor jouw event
Duurzaamheid is steeds vaker een doorslaggevende factor bij de keuze voor een locatie, producten of diensten. En dit geldt natuurlijk ook voor de giveaway die aan gasten wordt meegegeven tijdens een event.
Ontdek de schirm-bar en Kris Kross Amsterdam
Wist je dat onze collega’s afgelopen week samen bijna 15.000 uren hebben gewerkt om de evenementen tot een succes te maken? Dit en nog veel meer feitjes zullen we volgende week met je delen. We gaan namelijk de laatste week van juni in en mogen nog even samen knallen om de drukste maand van het jaar af te ronden.
Zakelijke festivals en feestavonden in de Nederlandse zomer
Het is halverwege juni en we hebben de tweede week erop zitten! Van festival tot feestavond, onze opdrachtgevers hebben weer prachtige evenementen neergezet. Ondanks het Nederlandse weer was het een succesvolle week en we kijken hier graag nog even op terug.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze locatie of over onze dienstverlening? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld in onze FAQ.
Contact
Wil je meer informatie ontvangen over het vernieuwde NBC? Neem dan contact op met en het komt jouw kant op!
Neem contact op