Volg jij je bezoekers goed op na jouw event?
Je hebt een knallend evenement georganiseerd en alle bezoekers waren laaiend enthousiast. Je imponeerde met het programma, de audiovisuele hoogstandjes, de originele giveaways… Maar hoe blijf je top-of-mind bij jouw bezoekers? Met onze tips draai jij daar jouw hand niet voor om.
Stuur een persoonlijk kaartje
Er gaat niets boven een kaartje. Stuur een persoonlijke of handgeschreven kaart aan de bezoeker zelf. Dat is een leuke manier om jouw bezoekers te bedanken voor hun deelname. En zo laat je zien dat je écht waardeert dat de bezoeker het evenement heeft bezocht. Een te groot publiek? Je kunt ook een kaartje printen met daarop jouw handtekening voor een persoonlijke touch.
Pak de telefoon
Een beller is sneller. Door de telefoon te pakken creëer je een contactmoment waarop je de bezoeker kunt bedanken en kunt vragen naar zijn of haar ervaringen. Dit levert waardevolle feedback op voor een volgend evenement. Door de persoonlijke benadering schep je een band en vergroot je de kans dat deze bezoekers de volgende keer weer komen. Daarnaast is een telefoongesprek direct een moment waarop je verkoopkansen creëert: ideaal als je een verkoopgericht evenement hebt georganiseerd.
Go social
Jouw bezoekers snel in één keer bereiken? Gebruik Facebook. Maak ruim van tevoren een Facebook-groep aan voor jouw bezoekers. Zo heb je een centrale plek waar je hen kunt bereiken voor toekomstige events. Huur een professionele eventfotograaf in of laat een aftermovie maken en plaats het beeldmateriaal in de Facebook-groep. Doe dat direct de volgende dag. Dat stimuleert bezoekers om de foto’s de delen, liken en zichzelf te taggen. Zo verspreidt jouw evenement zich als een olievlek door het netwerk van je bezoekers.
Benut e-mail
Volgens het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 van Blinker gebruikt 90% van de Nederlanders dagelijks e-mail. Daarnaast is e-mail het eerste digitale communicatiekanaal waar we elke dag naar kijken. Wil jij jouw bezoekers opvolgen via e-mail? Vraag hen om een online evaluatie in te vullen of verras hen met een passende (kortings)actie. Bevatte jouw evenement interessante sprekers en mooie presentaties? Stuur de keynotes rond naar jouw bezoekers. Een nieuwsbrief kan ook. Maar dan alleen met écht interessante tips en nieuwsberichten.
Meer over het nieuw NBC
Lees meer nieuws
Gouden Giraffe Event Awards komt naar NBC
Op 29 mei krijg je een unieke kans. Een middag vol inspiratie, de allerbeste voorbeelden en kennis van de beste marketing en communicatie evenementen van Nederland. NBC Congrescentrum is die dag de locatie waar de Gouden Giraffe Event Awards plaatsvinden. Naast een ongekende netwerkmogelijkheid en de show zelf, is er overdag Learn from the Best, waar je live de tientallen jurypitches kunt bezoeken.
Familiebedrijf NBC viert heropening na anderhalf jaar bouwen
Een evenementenlocatie vanaf de grond opbouwen na een grote brand en dat ook nog eens in anderhalf jaar tijd? Dat lijkt een onmogelijke opgave. Echter, niet voor een familiebedrijf waar gedrevenheid in het DNA zit. Aan het roer van dit bedrijf staat Justin van Hooijdonk. De ondernemende directeur-eigenaar werkte daags na de grote brand in september 2022 al samen met zijn team aan de nieuwe plannen. Een superduurzaam en geheel nieuw NBC Congrescentrum is hiervan het resultaat. Op vrijdag 1 maart ontving het NBC al haar eerste gasten en op 8 maart vond de feestelijke opening plaats.
Duurzame eventcatering? Het kan!
Bij de opening van onze locatie hoort een vernieuwde culinaire invulling én een nieuwe chef-kok! In dit artikel stellen we je graag voor aan Robbert van Dijk. We vroegen hem naar zijn plannen en de duurzaamheidsambities die hij heeft voor eten en drinken op events. Die gaan namelijk verder dan alleen 'minder vlees' aanbieden.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze locatie of over onze dienstverlening? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld in onze FAQ.
Contact
Wil je meer informatie ontvangen over het vernieuwde NBC? Neem dan contact op met Kim en het komt jouw kant op!