Webinars, video’s en blogs maken snel furore onder contentmarketers. Maar wat blijkt? Offline evenementen winnen het nog steeds van online tools. Drie redenen waarom fysieke events niet mogen ontbreken in jouw B2B-contentmarketingstragie.
1. Een feest voor de zintuigen
Fysieke events stimuleren alle zintuigen. Dat roept een sterke emotionele reactie op. Dat is gunstig: elke intense ervaring slaan we op in ons geheugen als een herinnering. Events die alle zintuigen prikkelen worden niet alleen beter herinnerd, bezoekers voelen zich ook loyaler.
2. Geen collega’s aan het bureau
Mensen plannen voor een evenement vaak een hele dag vrij. Bovendien staat het programma vast. Daardoor kunnen ze hun focus volledig richten op de inhoud. Ook fijn: op een real-life event heeft niemand last van collega’s aan het bureau of andere afleidingen van alledag.
3. Ontmoetingen openen deuren
Wat is inspirerender dan een goed gesprek met een interessante medebezoeker? Zo’n ontmoeting opent misschien wel deuren naar nieuwe kennis of kansen. En een sterke spreker steekt de zaal zó aan met zijn energie. Hoewel online events absoluut iets toevoegen aan de totaalbeleving van jouw bezoeker, blijft ouderwets menselijk contact een onvervangbare succesfactor voor jouw event.