5 momenten die elke eventmanager herkent

Hoe veel er bij de organisatie van een beurs of congres komt kijken? Dat is aan buitenstaanders haast niet uit te leggen. Herken jij deze 5 momenten?

20 juli 2015

Eventmanager werk
  1. Projectplan realiseren

    Formuleer het doel van het evenement en werk dit uit in het projectplan. Benoem duidelijk en concreet de projectinhoud, koppel daar een realistische aanpak en begroting aan en maak een risicoanalyse. Zo kun je tijdens het organisatieproces terugvallen op een solide plan.

  2. Planning maken en bewaken

    Vervolgens maak je de planning voor jouw event. Begin hier echt op tijd mee. Heb je het programma nog niet helemaal rond? Werk dan met globale tijden. Zodra je meer weet, scherp je direct de planning aan.

  3. Gesprekken en vergaderingen

    Vergader met het projectteam, brainstorm met de creatieven en overleg met de eventlocatie. Tip: denk niet te veel in problemen, maar wees oplossingsgericht. Daar komen de mooiste dingen uit.

  4. Regels controleren

    Heb je al gedacht aan de vergunningen? Voor evenementen gelden wetten en regels, bijvoorbeeld voor beveiliging. Een goede evenementenlocatie denkt hierover met je mee. Zo kom je op de dag zelf niet voor verrassingen te staan.

  5. Sales en marketing

    Goede sales en marketing trekt bezoekers. Denk aan een aansprekende uitnodiging, een app waarin bezoekers vooraf het programma kunnen zien én een actief Twitter-account. Jij wil toch ook dat er voldoende gasten op je evenement komen?

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over onze locatie of over onze dienstverlening? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld in onze FAQ.

Is er een plattegrond van de locatie?
Hoe is jullie bereikbaarheid?
Wat als ik meer capaciteit nodig heb voor mijn bijeenkomst?
Wat doen jullie op het gebied van duurzaamheid?
Naar de FAQ

Contact

Wil je meer informatie ontvangen over het vernieuwde NBC? Neem dan contact op met Melanie en het komt jouw kant op!

Melanie
Sales
Neem contact op