Ontmoeten we elkaar weer zakelijk deze zomer? Als het aan ons ligt wel. In de zomermaanden kun je bij het NBC namelijk terecht voor de ultieme zomerse bijeenkomst. Van elke bijeenkomst in de zomermaanden maken we een feestje! Meer informatie? Neem contact met ons op!

Taal aanpassen: English

Heb je vragen? Of wil je direct een ruimte reserveren? Neem contact op met Arianna.

Ga naar de contactpagina of bel Arianna op 030 - 602 69 00

5 LinkedIn tips voor jouw zakelijke event

Hoe zet je LinkedIn in voor jouw zakelijke event? Haal jij er het maximale uit? Wij geven je 5 tips om LinkedIn in te zetten om meer bezoekers te trekken.

LinkedIn voor events

1. Zet de hele organisatie in

In jouw organisatie zitten ongetwijfeld meerdere mensen op LinkedIn. Vraag hen om de content over het event te plaatsen, liken of sharen. Zo bereik je ook alle volgers van jouw collega’s. Vraag ook leveranciers waarmee je samenwerkt voor het event om de content over het event te liken of sharen vanuit hun persoonlijke- en bedrijfspagina. Zo bereik je ook hun netwerk.

2. Maak gebruik van LinkedIn Groepen

Ga relevante LinkedIn Groepen volgen. Welke dat dan zijn ligt aan het publiek dat je wil werven. Voor een congres voor huisartsen ga je groepen volgen waar huisartsen samenkomen. Binnen de groepen kun je binnen ‘promoties’ ongegeneerd aanmeldingen voor jouw event werven. Maar liever wil je meedoen aan de ‘discussies’ binnen de groepen. Plaats hier wel leuke en leerzame content die echt iets bijdraagt. Zoals een inhoudelijk stuk over de plenaire sessie van een congres, niet te commercieel dus. Bouw het op, focus eerst op interessante content, daarna kun je vragen of de leden op jouw event willen komen. Eerst iets geven voordat je iets krijgt.

3. Lok interactie uit

Als de content engaging is, dan bereik je meer mensen; immers, het bericht komt in de timeline van de personen die de content liken of sharen. Maar hoe maak je content die een reactie uitlokt? Een vraag in de titel werkt altijd goed, zeker als die vraag relatief makkelijk te beantwoorden is. Verder werken lijstjes goed, dus bijvoorbeeld 10 tips of 10 spelregels. Vraag naar de mening van de lezers of zorg dat de content ‘op het randje’ is. Verder is het een kwestie van proberen, het is niet altijd te voorspellen of een bericht aanslaat.

4. Zet LinkedIn gedurende het hele jaar in

Wanneer u LinkedIn het hele jaar inzet, bouw je continu aan volgers voor de company page. Zo is het bij het lanceren van een event makkelijk om jouw doelgroep te bereiken.
Vind je het lastig om te bepalen wat je kunt posten gedurende het jaar? Kijk voor inspiratie eens op de company page van het NBC Congrescentrum of wacht op het artikeltje volgende maand over het maken van content voor je zakelijke social media kanalen.

5. Koop gesponsorde updates in

Op LinkedIn kun je berichten ‘inkopen’. Je kunt het type bericht zelf invullen, van tekst tot video of foto’s. Deze berichten kun je specifiek op een door jouw gekozen doelgroep richten. Bijvoorbeeld alleen op huisartsen of op marketing managers. Deze mensen zien jouw bericht in hun timeline. Ook hier geldt: maak je boodschap niet te commercieel. Deel leuke content die met het event te maken heeft en probeer de interactie te vinden met je doelgroep.

Het NBC Congrescentrum zet LinkedIn breed in om haar doelgroepen te bereiken, daarop meten zij een duidelijke ROI. LinkedIn heeft het NBC Congrescentrum gevraagd om samen een Best Case op te zetten over de succesvolle inzet van haar content binnen LinkedIn. Deze case wordt eind september gepubliceerd door LinkedIn.

Contact

Neem contact op met Devi

Heb je vragen over onze LinkedIn case? Neem contact op met Devi.

Bel Stuur een bericht

Of bel op 030 - 602 69 00

Contact

Neem contact op met Devi

Heb je vragen over onze LinkedIn case? Neem contact op met Devi.

Bel Stuur een bericht

Of bel op 030 - 602 69 00

Laatste nieuws