4 tips om je event trending topic te maken
Trending topics zijn de meest besproken onderwerpen op Twitter. Dat kunnen woorden zijn of hashtags. Je vindt trending topics in de linker sidebar onder ‘Trends’. Niemand weet precies hoe het algoritme werkt dat bepaalt wat trending is. Maar over één ding zijn de experts het eens: het aantal mensen dat er mee twittert, telt zwaarder dan het aantal tweets. Vier tips om jouw event trending topic te maken.

Lanceer een officiële hashtag voor je event
Maak de hashtag herkenbaar, maar niet te lang – een tweet heeft maar 140 karakters. Gebruik geen spaties of bijzondere tekens. Begin niet met cijfers. Als de hashtag bestaat uit meerdere woorden, gebruik dan hoofdletters voor elk woord. Communiceer de hashtag duidelijk via alle uitingen. Natuurlijk via je social media en printmateriaal, maar denk ook aan een scherm op je event.
Test de hashtag
Zelfs als veel mensen met een bepaalde hashtag twitteren, is dat geen garantie dat deze trending wordt. De hashtag van je event moet niet eerder trending zijn geweest. Of een nieuwe groep mensen moet erover twitteren. Met (betaalde) tools als Trendsmap kun je controleren of je hashtag eerder is gebruikt.
Schiet met hagel
Het aantal mensen dat twittert, telt zwaarder mee dan het aantal tweets. Ga dus voor kwantiteit: zorg dat zo veel mogelijk verschillende mensen jouw hashtag kennen. Betrek mensen met veel volgers en vraag ze een paar tweetjes te sturen met jouw hashtag. Richt je niet alleen op je eigen kringetje – hoe meer mensen de hashtag zien, hoe beter.
Content is king
Last but nog least: doe mee. Post fijne content die mensen – ook buiten je eigen wereld – graag delen of becommentariëren. Maar ga niet alleen maar zenden. Zoek de conversatie op, reageer op opmerkingen. Retweet berichten van je doelgroep. Een bedankje voor de sprekers en sponsors met @-mentions. Verzin het maar. Op social media draait het om interactie.
Meer interessante verhalen
Meer over het nieuw NBC

Duurzame eventcatering? Het kan!
Bij de opening van onze locatie hoort een vernieuwde culinaire invulling én een nieuwe chef-kok! In dit artikel stellen we je graag voor aan Robbert van Dijk. We vroegen hem naar zijn plannen en de duurzaamheidsambities die hij heeft voor eten en drinken op events. Die gaan namelijk verder dan alleen 'minder vlees' aanbieden.

AV & techniek in het nieuwe NBC: dit mag je verwachten
Bij het NBC willen we onze opdrachtgevers en gasten altijd een unieke eventbeleving bieden. Dat doen we enerzijds door onze hospitality en service, maar ook op audiovisueel gebied zetten we graag een stapje extra. De inzet van AV en techniek zorgt voor meer beleving op je event en kan een onuitwisbare indruk achterlaten. Daarom investeren we hier als familiebedrijf graag in. Zo hebben we in 2015 als eerste locatie in Nederland een 3D projectiedecor gelanceerd en creëerden we vervolgens een 24 meter breed 4K decor in de Grand Hall. Wat gaan we straks terugzien in het vernieuwde NBC Congrescentrum?

Onze stappen richting de meest duurzame locatie van Nederland
Bij het NBC kijken we altijd naar de lange termijn. We willen als familiebedrijf iedere bijeenkomst bijzonder maken door duurzaam te blijven innoveren en investeren in onze mensen, locaties, techniek en services. Op onze vernieuwde locatie staat duurzaamheid dan ook centraal. Wij zijn namelijk van mening dat wij als evenementenlocatie hierin het voortouw moeten nemen in een branche die niet echt bekend staat om haar duurzame karakter. In dit artikel vertellen we wat wij doen om de meest duurzame locatie van Nederland te worden.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze locatie of over onze dienstverlening? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld in onze FAQ.
Contact
Wil je meer informatie ontvangen over het vernieuwde NBC? Neem dan contact op met Kim en het komt jouw kant op!
