Voorbereiding is alles
Zorg voor een goed actieplan, zodat iedereen weet wat er moet gebeuren, door wie en wanneer. Bepaal ook vooraf je doelstellingen, kwalitatief en kwantitatief en stel de ROI vast. Zo kan je achteraf bepalen of de beursdeelname effectief is geweest.
Creëer aandacht
Denk goed na met welk concept jouw stand aandacht gaat krijgen. Extra aandacht kan gegenereerd worden door social media in je aanpak te integreren. Niet alleen tijdens, maar ook in de aanloop naar de beurs, zodat iedere bezoeker al weet dat je er bent. Ook kunnen social media na afloop het contactmoment verlengen.
De juiste klantbenadering is essentieel
Het team op de stand moet heel goed beseffen waarom ze er staan en wat hun verhaal is. Waarbij de benadering van de bezoekers heel belangrijk is. Laat eerst de bezoekers aan het woord, gebruik geen vaktaal en stel vooral vragen.
Huishoudelijke regels op de stand
Op de stand gelden een aantal huishoudelijke regels. Niet bellen, niet eten voor de schermen en straal een actieve houding uit.
Herken het doelwit
Er zijn verschillende typen bezoekers: de langsloper, de kijker op afstand, de displaykijker (direct aanspreken!), de aankijker (ook direct aanspreken) en de plakker. Ieder type vraagt om een specifieke benaderingswijze. Herken dus je potentiële klant en pas je benadering daar op aan.
Hanteer een open vraagstelling
Stel open vragen om op een goede manier contact te maken. Dus vragen als: Hoe heeft u de beurs ervaren vandaag? Waar bent u naar op zoek? Wat spreekt u aan? Wat valt u op? Nadat het eerste contactmoment is gemaakt, stel je meer gerichte vragen. Waar werkt u? Wat is uw functie? Waarom bent u op deze beurs? Waarom op deze stand?
Meer over het nieuw NBC
Lees meer nieuws
Het NBC Congrescentrum behaalt duurzame mijlpaal
Het NBC Congrescentrum heeft met succes een 8,0 behaald voor de GPR Gebouw-certificering. Deze certificering toont aan dat het NBC Congrescentrum voldoet aan hoge standaarden betreft duurzaamheid.
Duurzame giveaways voor jouw event
Duurzaamheid is steeds vaker een doorslaggevende factor bij de keuze voor een locatie, producten of diensten. En dit geldt natuurlijk ook voor de giveaway die aan gasten wordt meegegeven tijdens een event.
Ontdek de schirm-bar en Kris Kross Amsterdam
Wist je dat onze collega’s afgelopen week samen bijna 15.000 uren hebben gewerkt om de evenementen tot een succes te maken? Dit en nog veel meer feitjes zullen we volgende week met je delen. We gaan namelijk de laatste week van juni in en mogen nog even samen knallen om de drukste maand van het jaar af te ronden.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze locatie of over onze dienstverlening? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld in onze FAQ.
Contact
Wil je meer informatie ontvangen over het vernieuwde NBC? Neem dan contact op met Melanie en het komt jouw kant op!