1. Zet de hele organisatie in
In jouw organisatie zitten ongetwijfeld meerdere mensen op LinkedIn. Vraag hen om de content over het event te plaatsen, liken of sharen. Zo bereik je ook alle volgers van jouw collega’s. Vraag ook leveranciers waarmee je samenwerkt voor het event om de content over het event te liken of sharen vanuit hun persoonlijke- en bedrijfspagina. Zo bereik je ook hun netwerk.
2. Maak gebruik van LinkedIn Groepen
Ga relevante LinkedIn Groepen volgen. Welke dat dan zijn ligt aan het publiek dat je wil werven. Voor een congres voor huisartsen ga je groepen volgen waar huisartsen samenkomen. Binnen de groepen kun je binnen ‘promoties’ ongegeneerd aanmeldingen voor jouw event werven. Maar liever wil je meedoen aan de ‘discussies’ binnen de groepen. Plaats hier wel leuke en leerzame content die echt iets bijdraagt. Zoals een inhoudelijk stuk over de plenaire sessie van een congres, niet te commercieel dus. Bouw het op, focus eerst op interessante content, daarna kun je vragen of de leden op jouw event willen komen. Eerst iets geven voordat je iets krijgt.
3. Lok interactie uit
Als de content engaging is, dan bereik je meer mensen; immers, het bericht komt in de timeline van de personen die de content liken of sharen. Maar hoe maak je content die een reactie uitlokt? Een vraag in de titel werkt altijd goed, zeker als die vraag relatief makkelijk te beantwoorden is. Verder werken lijstjes goed, dus bijvoorbeeld 10 tips of 10 spelregels. Vraag naar de mening van de lezers of zorg dat de content ‘op het randje’ is. Verder is het een kwestie van proberen, het is niet altijd te voorspellen of een bericht aanslaat.
4. Zet LinkedIn gedurende het hele jaar in
Wanneer u LinkedIn het hele jaar inzet, bouw je continu aan volgers voor de company page. Zo is het bij het lanceren van een event makkelijk om jouw doelgroep te bereiken.
Vind je het lastig om te bepalen wat je kunt posten gedurende het jaar? Kijk voor inspiratie eens op de company page van het NBC Congrescentrum of wacht op het artikeltje volgende maand over het maken van content voor je zakelijke social media kanalen.
5. Koop gesponsorde updates in
Op LinkedIn kun je berichten ‘inkopen’. Je kunt het type bericht zelf invullen, van tekst tot video of foto’s. Deze berichten kun je specifiek op een door jouw gekozen doelgroep richten. Bijvoorbeeld alleen op huisartsen of op marketing managers. Deze mensen zien jouw bericht in hun timeline. Ook hier geldt: maak je boodschap niet te commercieel. Deel leuke content die met het event te maken heeft en probeer de interactie te vinden met je doelgroep.
Het NBC Congrescentrum zet LinkedIn breed in om haar doelgroepen te bereiken, daarop meten zij een duidelijke ROI. LinkedIn heeft het NBC Congrescentrum gevraagd om samen een Best Case op te zetten over de succesvolle inzet van haar content binnen LinkedIn. Deze case wordt eind september gepubliceerd door LinkedIn.
Meer over het nieuw NBC
Lees meer nieuws
Het NBC Congrescentrum behaalt duurzame mijlpaal
Het NBC Congrescentrum heeft met succes een 8,0 behaald voor de GPR Gebouw-certificering. Deze certificering toont aan dat het NBC Congrescentrum voldoet aan hoge standaarden betreft duurzaamheid.
Duurzame giveaways voor jouw event
Duurzaamheid is steeds vaker een doorslaggevende factor bij de keuze voor een locatie, producten of diensten. En dit geldt natuurlijk ook voor de giveaway die aan gasten wordt meegegeven tijdens een event.
Ontdek de schirm-bar en Kris Kross Amsterdam
Wist je dat onze collega’s afgelopen week samen bijna 15.000 uren hebben gewerkt om de evenementen tot een succes te maken? Dit en nog veel meer feitjes zullen we volgende week met je delen. We gaan namelijk de laatste week van juni in en mogen nog even samen knallen om de drukste maand van het jaar af te ronden.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze locatie of over onze dienstverlening? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld in onze FAQ.
Contact
Wil je meer informatie ontvangen over het vernieuwde NBC? Neem dan contact op met Melanie en het komt jouw kant op!