Live events steeds prominenter in het marketingplan
Het is vast niet de eerste keer dat je ’t leest: live communicatie zit in de lift. Niet gek, want in een wereld waar alles steeds sneller gaat door de digitale ontwikkelingen is er juist behoefte aan interactie en persoonlijke aandacht. Nog niet helemaal overtuigd? In deze blog gaan we hier dieper op in en geven we je drie redenen waarom jij een live event volgend jaar in jouw marketingplan terug wilt laten komen.
Sta je er wel eens bij stil wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is? De koelkast die wekelijks de boodschappen bestelt, drones die jouw pakketjes dezelfde dag nog voor de deur afleveren… En die belangrijke vergadering met internationale relaties doe je gewoon via een Virtual Reality-bril. Niemand kijkt er meer raar van op. Door deze razendsnelle ontwikkelingen en overload aan digitale informatie, is het lastig om de aandacht vast te houden. Zowel consumenten als bedrijven raken steeds meer gewend aan de snelheid en het gemak waarmee zij worden bediend.
Een goed product of verhaal is daarom niet meer voldoende. Het verschil wordt gemaakt door excellente service, een maatwerk aanbod en de beleving rondom je merk. Dit laatste is precies waarom steeds meer marketeers overtuigd zijn van de kracht van live events. Door al die digitale oplossingen, creëer je de meest persoonlijke beleving face-to-face. Events zijn inmiddels geen underdog meer, maar hebben een kernpositie ingenomen in de marketingmix. Maar wat kan jouw organisatie bereiken met het inzetten van een live event?
Impact maken is onthouden worden
Het creëren van merkvoorkeur is in een overvolle markt een belangrijke marketingdoelstelling. Je wilt top of mind blijven met jouw product, dienst of merk en ervoor zorgen dat je (potentiële) klanten voor jou kiezen. Hoe je dit doet? Door impact te maken. Een event zoals een klantbijeenkomst of conferentie is hier een uitgelezen kans voor. Tijdens een live event kun je verwachtingen overtreffen en een experience creëren rondom je merk. Je klanten kunnen jouw merk als het ware proeven en de toegevoegde waarde ervaren. Wil je er écht uitspringen en impact maken op de gasten van jouw event? Zet dan innovatieve technieken in, zoals 3D- of 4K-projectie. Dit tilt jouw presentatie naar het volgende niveau en hiermee blaas je de gasten van jouw event echt omver!
Een-op-een met je klanten en relaties
Een evenement is dé manier om jouw klanten en relaties in het zonnetje te zetten. Naast het feit dat ze zich gewaardeerd zullen voelen, is het event een van de belangrijkste touch points tussen jouw bedrijf en je klanten. Je staat namelijk in direct contact met je klanten waardoor jouw merk een persoonlijke lading kan krijgen. De klanten en relaties kunnen zo kennismaken met de mensen achter de organisatie. Dit werkt ook de andere kant op. Jij kunt middels een live event eveneens kennis maken met jouw klanten. Wie zijn het, waar houden mijn klanten van en hoe kan ik hen de beste service bieden?
Het grote voordeel van een live event is dus dat het ruimte biedt voor persoonlijke aandacht. In een wereld waar steeds meer digitaal gecommuniceerd wordt, is daar juist meer behoefte aan.
Meetbare bijdrage aan groeidoelstellingen
Bang dat je het effect van een live evenement en persoonlijk contact moeilijk kan meten? Think again! Door alle ontwikkelingen zijn events tegenwoordig prima meetbaar en kun je de reis van je bezoekers goed in kaart brengen. Handig, zo weet je namelijk precies wat je event heeft opgeleverd. Op die manier draagt je event meetbaar bij aan je marketingdoelstellingen. Vooral als de belangrijkste doelstelling van je evenement is om omzet te realiseren. Uit een onderzoek van Sanoma en Validators blijkt dat 75 procent van de eventbezoekers een product koopt na persoonlijk contact en een experience rondom het product.
Meer over het nieuw NBC
Lees meer nieuws
Het NBC Congrescentrum behaalt duurzame mijlpaal
Het NBC Congrescentrum heeft met succes een 8,0 behaald voor de GPR Gebouw-certificering. Deze certificering toont aan dat het NBC Congrescentrum voldoet aan hoge standaarden betreft duurzaamheid.
Duurzame giveaways voor jouw event
Duurzaamheid is steeds vaker een doorslaggevende factor bij de keuze voor een locatie, producten of diensten. En dit geldt natuurlijk ook voor de giveaway die aan gasten wordt meegegeven tijdens een event.
Ontdek de schirm-bar en Kris Kross Amsterdam
Wist je dat onze collega’s afgelopen week samen bijna 15.000 uren hebben gewerkt om de evenementen tot een succes te maken? Dit en nog veel meer feitjes zullen we volgende week met je delen. We gaan namelijk de laatste week van juni in en mogen nog even samen knallen om de drukste maand van het jaar af te ronden.
Bekijk de vernieuwde ruimtes
Ruimtes
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze locatie of over onze dienstverlening? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld in onze FAQ.
Contact
Wil je meer informatie ontvangen over het vernieuwde NBC? Neem dan contact op met Melanie en het komt jouw kant op!