Op woensdag 7 september is het NBC Congrescentrum getroffen door een grote brand. Onze locatie is daardoor grotendeels verloren. Daarom zijn wij genoodzaakt om tot 1 september 2023 onze deuren te sluiten. Alle bijeenkomsten die bij het NBC gepland staan tot 1 september 2023 kunnen hierdoor geen doorgang vinden.

 

Voor ons staat de komende periode in het teken van de wederopbouw maar ook in het helpen van onze opdrachtgevers met het vinden van alternatieve locaties. Gelukkig zit stilzitten niet in het DNA van ons familiebedrijf en zijn de werkzaamheden al in volle gang. Ondanks deze tegenslag gaan we met vertrouwen de toekomst tegemoet.

 

We houden je graag regelmatig op de hoogte van onze ontwikkelingen. Wil je hiervan op de hoogte blijven en ben je nog niet aangemeld voor onze nieuwsbrief? Meld je dan hier aan.

Taal aanpassen: English

Heb je vragen? Of wil je direct een ruimte reserveren? Neem contact op met Elise.

Ga naar de contactpagina of bel Elise op 030 - 602 69 00

Vijf vragen aan: marketingassistent Maxime

Het NBC is een familiebedrijf. Onze gasten en opdrachtgevers merken dat aan onze betrokkenheid, de vaste gezichten en het gevoel van ‘thuiskomen’. Maar wat betekent werken in een familiebedrijf nu voor onze collega’s? En hoe ervaart ons team het om te werken op de mooiste zakelijke evenementen? In onze blogserie ‘5 vragen aan…’ voelen we onze medewerkers aan de tand over werken bij het NBC. In dit interview praten we met marketingassistent Maxime.

Interview marketingassistent Maxime

Maxime is sinds augustus 2021 werkzaam bij het NBC Congrescentrum. Ze begon op de marketingafdeling als stagiaire en is na haar stageperiode bij ons blijven werken als assistent. In de rol marketingassistent houdt zij zich bezig met het bedenken en creëren van content, het bijhouden van onze socialmediakanalen en het schrijven van blogs.

Even terug in de tijd. Wat heb je hiervoor gedaan?

“Toen ik van de middelbare school afkwam, wist ik meteen dat ik me in de richting van marketing wilde gaan ontwikkelen. Sinds mijn vijftiende ben ik werkzaam in de horeca. Naast mijn bedieningswerkzaamheden, dacht ik toen al graag na over hoe we een goede klantbeleving konden verzorgen en meer gasten konden aantrekken. De mix van horeca en marketing leek me daarom erg leuk. Toen heb ik ervoor gekozen om een opleiding te doen in marketing, communicatie en evenementen. Een relatief brede studie waardoor ik op elk van deze gebieden een goede basiskennis heb opgedaan. Na het behalen van mijn diploma was ik nog niet uitgeleerd. Daarom ben ik gestart met de opleiding Global Marketing en Sales, waarbij ik nu in het derde jaar zit.”

Hoe ben je bij het NBC Congrescentrum terecht gekomen?

“Voor het derde studiejaar was ik op zoek naar een stageplek waar ik zes maanden stage kon lopen. Daar ben ik vroeg mee begonnen, want middenin de coronacrisis kon het best lastig zijn om met een leuk bedrijf in contact te komen. Zo heb ik op LinkedIn mijn CV geüpload en een oproep geplaatst. Binnen een dag kreeg ik al een paar reacties van bedrijven, waar het NBC er één van was. De combinatie van marketing en events sprak me gelijk aan. Het eerste gesprek bij het NBC verliep zo goed dat ik niet lang hoefde na te denken om hier stage te komen lopen. Tijdens mijn laatste twee maanden als stagiair heb ik uiteindelijk het aanbod gekregen om parttime als marketingassistent te blijven werken naast mijn studie. Zodoende ben ik nu onderdeel van het marketingteam en leer ik iedere dag veel bij over online marketing in de praktijk!”

Wat doet de marketingafdeling zoal?

“Als marketingafdeling zorgen we ervoor dat (potentiële) opdrachtgevers op de hoogte blijven van en zich verbonden voelen met het NBC Congrescentrum. We zijn erg actief met contentmarketing. Dat houdt in dat we veel blogs en how-to’s schrijven, maar ook regelmatig video’s publiceren om onze dienstverlening onder de aandacht te brengen. Deze verspreiden we vervolgens via social media en verschillende mailings. Ook houden we ons veel bezig met het analyseren en optimaliseren van ons websiteverkeer via SEO of advertising. Daarnaast leveren we ondersteunend werk voor onze salesafdeling. Zo creëren we brochures, toolkits en presentaties om hun werk ‘makkelijker’ te maken. Het is echt heel wisselend wat je op een dag doet, dat maakt het echt leuk en leerzaam.’’

Waarom vind je het leuk om te werken bij het NBC Congrescentrum?

“Een goede en gezellige werkplek vinden is tegenwoordig best moeilijk. Van veel van mijn medestudenten hoor ik dat er nog vaak wordt thuisgewerkt en dat het lastig is om je verbonden te voelen met een bedrijf. Ik vind het daarom extra fijn dat ik elke dag kan werken met leuke collega’s en echt mezelf kan zijn bij het NBC. Iedereen staat altijd voor elkaar klaar en helpt je waar nodig. Ik heb nog geen enkele dag gehad dat ik er even niet zo’n zin in had. Geen werkdag is namelijk hetzelfde en elke dag leer ik weer iets nieuws. Ik krijg veel ruimte om te blijven groeien en leren. Als je meer wilt weten over specifieke onderwerpen, zoals Analytics of A/B testen, dan mag je zelf aan de slag en vertellen je collega’s er graag alles over. Ik zou het iedereen aanraden om te komen werken op de marketingafdeling bij het NBC Congrescentrum. Ik ga namelijk elke dag met plezier naar kantoor!’’

Tot slot, wat is de belangrijkste les die jij ooit hebt geleerd?

“Die les heb ik eigenlijk tijdens mijn laatste stage bij het NBC geleerd. Dat is dat voortgang delen en je mening durven te geven echt heel belangrijk is in je werk. Vooral als je samenwerkt in een team. Juist met meerdere ideeën kun je samen tot een mooi resultaat komen. En hoe meer je met elkaar deelt, hoe beter iedereen (inclusief jezelf!) weet waar ze aan toe zijn.

Op de marketingafdeling is dit dan ook van belang. Zodra ik nu een creatief idee heb, uit ik deze gelijk en kijken we of we dat kunnen gebruiken. Een nee heb je, een ja kan je krijgen. Ook heb ik daarin geleerd dat vragen stellen niet erg is en je daardoor juist meer inzichten krijgt. Andere collega’s hebben meer kennis op een bepaald gebied en dat kan je juist verder helpen zodra je ergens tegenaan loopt. Hierdoor kun je zelf alleen maar groeien en zorg je voor een leuke samenwerking!’’

Lijkt het jou ook leuk om op de marketingafdeling van het NBC Congrescentrum te werken? Bekijk dan onze vacature voor online marketeer.

Contact

Kom in contact met HR-manager Suzanne

Heb je een vraag over het werken bij het NBC? Stel deze dan vooral! Je kunt terecht bij onze HR-manager Suzanne

Bel Stuur een bericht

Of bel op 030 - 602 69 00

Contact

Kom in contact met HR-manager Suzanne

Heb je een vraag over het werken bij het NBC? Stel deze dan vooral! Je kunt terecht bij onze HR-manager Suzanne

Bel Stuur een bericht

Of bel op 030 - 602 69 00

Laatste nieuws