1. Zet de hele organisatie in
In jouw organisatie zitten ongetwijfeld meerdere mensen op LinkedIn. Vraag hen om de content over het event te plaatsen, liken of sharen. Zo bereik je ook alle volgers van jouw collega’s. Vraag ook leveranciers waarmee je samenwerkt voor het event om de content over het event te liken of sharen vanuit hun persoonlijke- en bedrijfspagina. Zo bereik je ook hun netwerk.
2. Maak gebruik van LinkedIn Groepen
Ga relevante LinkedIn Groepen volgen. Welke dat dan zijn ligt aan het publiek dat je wil werven. Voor een congres voor huisartsen ga je groepen volgen waar huisartsen samenkomen. Binnen de groepen kun je binnen ‘promoties’ ongegeneerd aanmeldingen voor jouw event werven. Maar liever wil je meedoen aan de ‘discussies’ binnen de groepen. Plaats hier wel leuke en leerzame content die echt iets bijdraagt. Zoals een inhoudelijk stuk over de plenaire sessie van een congres, niet te commercieel dus. Bouw het op, focus eerst op interessante content, daarna kun je vragen of de leden op jouw event willen komen. Eerst iets geven voordat je iets krijgt.
3. Lok interactie uit
Als de content engaging is, dan bereik je meer mensen; immers, het bericht komt in de timeline van de personen die de content liken of sharen. Maar hoe maak je content die een reactie uitlokt? Een vraag in de titel werkt altijd goed, zeker als die vraag relatief makkelijk te beantwoorden is. Verder werken lijstjes goed, dus bijvoorbeeld 10 tips of 10 spelregels. Vraag naar de mening van de lezers of zorg dat de content ‘op het randje’ is. Verder is het een kwestie van proberen, het is niet altijd te voorspellen of een bericht aanslaat.
4. Zet LinkedIn gedurende het hele jaar in
Wanneer u LinkedIn het hele jaar inzet, bouw je continu aan volgers voor de company page. Zo is het bij het lanceren van een event makkelijk om jouw doelgroep te bereiken.
Vind je het lastig om te bepalen wat je kunt posten gedurende het jaar? Kijk voor inspiratie eens op de company page van het NBC Congrescentrum of wacht op het artikeltje volgende maand over het maken van content voor je zakelijke social media kanalen.
5. Koop gesponsorde updates in
Op LinkedIn kun je berichten ‘inkopen’. Je kunt het type bericht zelf invullen, van tekst tot video of foto’s. Deze berichten kun je specifiek op een door jouw gekozen doelgroep richten. Bijvoorbeeld alleen op huisartsen of op marketing managers. Deze mensen zien jouw bericht in hun timeline. Ook hier geldt: maak je boodschap niet te commercieel. Deel leuke content die met het event te maken heeft en probeer de interactie te vinden met je doelgroep.
Het NBC Congrescentrum zet LinkedIn breed in om haar doelgroepen te bereiken, daarop meten zij een duidelijke ROI. LinkedIn heeft het NBC Congrescentrum gevraagd om samen een Best Case op te zetten over de succesvolle inzet van haar content binnen LinkedIn. Deze case wordt eind september gepubliceerd door LinkedIn.
Meer over het nieuw NBC
Lees meer nieuws
Gouden Giraffe Event Awards komt naar NBC
Op 29 mei krijg je een unieke kans. Een middag vol inspiratie, de allerbeste voorbeelden en kennis van de beste marketing en communicatie evenementen van Nederland. NBC Congrescentrum is die dag de locatie waar de Gouden Giraffe Event Awards plaatsvinden. Naast een ongekende netwerkmogelijkheid en de show zelf, is er overdag Learn from the Best, waar je live de tientallen jurypitches kunt bezoeken.
Familiebedrijf NBC viert heropening na anderhalf jaar bouwen
Een evenementenlocatie vanaf de grond opbouwen na een grote brand en dat ook nog eens in anderhalf jaar tijd? Dat lijkt een onmogelijke opgave. Echter, niet voor een familiebedrijf waar gedrevenheid in het DNA zit. Aan het roer van dit bedrijf staat Justin van Hooijdonk. De ondernemende directeur-eigenaar werkte daags na de grote brand in september 2022 al samen met zijn team aan de nieuwe plannen. Een superduurzaam en geheel nieuw NBC Congrescentrum is hiervan het resultaat. Op vrijdag 1 maart ontving het NBC al haar eerste gasten en op 8 maart vond de feestelijke opening plaats.
Duurzame eventcatering? Het kan!
Bij de opening van onze locatie hoort een vernieuwde culinaire invulling én een nieuwe chef-kok! In dit artikel stellen we je graag voor aan Robbert van Dijk. We vroegen hem naar zijn plannen en de duurzaamheidsambities die hij heeft voor eten en drinken op events. Die gaan namelijk verder dan alleen 'minder vlees' aanbieden.
Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over onze locatie of over onze dienstverlening? We hebben de antwoorden op de meest gestelde vragen verzameld in onze FAQ.
Contact
Wil je meer informatie ontvangen over het vernieuwde NBC? Neem dan contact op met Melanie en het komt jouw kant op!